Lidl a rulat anual aprox. 100.000 tone de fructe și legume românești

Cele mai urmărite

Lidl România susţine dezvoltarea producţiei locale de fructe şi legume, realizate în condiţii de siguranţă alimentară, de către producători români, numai în ultimii ani achiziţionând o cantitate medie anuală de aproximativ 100.000 de tone de fructe şi legume româneşti.

„În perioada 1 iulie – 23 iulie 2023, pe rafturile magazinelor Lidl, retailerul a avut o prezenţă de 99% cartofi şi ceapă româneşti, peste 98% leguminoase de provenienţă locală, peste 95% roşii româneşti şi peste 91% pepeni româneşti. În plus, în 2022, Lidl a colaborat cu 450 de producători români înregistrând o creştere de 20% faţă de anul precedent”, se arată în comunicatul transmis de companie.

Potrivit sursei citate, toţi producătorii locali de fructe şi legume sunt certificaţi Global GAP, iar de anul acesta Lidl România, în parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară Bucureşti (USAMVB), a dezvoltat un ghid şi o metodă de verificare pentru îmbunătăţirea practicilor agricole.

În anul 2022, Lidl România a colaborat cu 450 de producători locali de fructe şi legume autohtone, din toate regiunile ţării, alături de care a testat diverse soiuri de legume adecvate solurilor româneşti, în vederea asigurării unei game variate la raft. În acelaşi an, retailerul a avut un total de 100.314 tone de fructe şi legume româneşti pe rafturi.

„Şi în 2023, Lidl a crescut achiziţiile româneşti, aşa că în plin sezon agricol, a înregistrat o prezenţă de aproape 100% la o gamă variată de fructe şi legume româneşti: mai exact, în perioada 1-23 iulie 2023, în Piaţa Lidl, cartofii şi ceapă românească au fost prezente în proporţie de 99%, leguminoasele româneşti peste 98%, roşiile româneşti au fost prezente la raft într-un procent de peste 95%, cu soiuri diverse, de la roşii cherry, prunişoare sau roşiile ţărăneşti. Pepenii au fost, de asemenea, în proporţie de peste 91% româneşti, iar verdeţurile şi fructele de pădure au provenit 100% de la producători locali”, se arată în comunicat.

Retailerul colaborează doar cu producători locali de fructe şi legume care sunt certificaţi Global GAP, un standard recunoscut la nivel global în vederea respectării unor bune practici agricole. Certificarea Global GAP include o serie de indici pe care producătorii români de fructe şi legume trebuie să îi urmărească pe tot lanţul de producţie, de la siguranţa alimentară, trasabilitate, utilizarea responsabilă a apelor şi eficientizarea energiei electrice până la asigurarea unei producţii prietenoase cu mediul şi folosirea în siguranţă a pesticidelor.

Cele mai noi știri

„Orice om normal la cap ar pleca imediat din această țară!”

Vorbeam ieri, pe la prânz, cu un om deosebit, care face agricultură în România și cam asta a fost...

Articole din aceeași categorie