Exporturile de ciocolată ale României valorează 175 milioane de euro, anual. Pe această piață activează 250 de companii producătoare, conform datelor publicate cu ocazia celei de-a VII-a ediții a evenimentului Chocolate Saga, scrie agerpres.ro
Volumul de ciocolată exportată s-a majorat cu 65%, în doar patru ani (de la 105,8 milioane de tone, în 2020, la 175 milioane de tone, în 2024), ceea ce poziționează România în topul producătorilor regionali, la ora actuală. Astfel, cu un ritm mediu anual de 12,9%, România se poziționează drept un furnizor competitiv în regiune, cu piețe principale în Ungaria, Bulgaria, Polonia și Germania.
În același timp, consumul intern depășește pragul psihologic de 35.000 de tone anual.
„Și pe plan intern, piața confirmă o creștere solidă. Consumul mediu lunar per persoană a crescut de la 2,16 kg în 2023 la 2,26 kg în 2024 și 2,36 kg în primul trimestru din 2025, ceea ce înseamnă o creștere de peste 9% în mai puțin de doi ani. Estimările indică faptul că, până la finalul acestui an, piața internă ar putea depăși 35.000 de tone anual.
Tot mai mulți români aleg produse artizanale, cu origine controlată și rețete curate. Segmentul premium, care depășește deja 15% din valoarea totală a pieței, crește constant, alimentat de interesul pentru gust autentic și calitate”, a explicat Adina Istrate, organizator Chocolate Saga 2025, citată într-un comunicat.
Și datele Institutului Național de Statistică (INS) arată că producția internă de ciocolată a crescut constant în ultimii ani – de la 14.155 tone în 2020 la un vârf de 15.461 tone în 2023, ceea ce înseamnă o majorare de 9,2% în patru ani. „Deși pentru 2024 este anticipată o ușoară ajustare, până la 14.441 tone, ritmul mediu anual de creștere rămâne solid, în jur de 2,2%, într-un context global în care prețul boabelor de cacao a atins maxime istorice”, precizează sursa citată.










